رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد در ابرکوه

دانشگاه پیام نور توجه به مناطق محروم را در اولویت قرار داده است

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا :عباس کلانتری خلیل آباد در حاشیه کلنگ زنی مجتمع فرهنگی دانشگاه پیام نور ابرکوه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما دانشجویان فعال این دانشگاه در سطح استان در حال حاضر را بیش از 30 هزار دانشجو ذکر نمود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد اذعان داشت: استان یزد هم اکنون دارای11 واحد و مرکز دانشگاهی است و تقریبأ تمام شهرستان ها و زارچ دارای پیام نور می باشند و تنها بهاباد که اخیرأ به شهرستان ارتقاء یافته است فاقد پیام نور است.
وی برنامه اصلی خود در دوره قبول مسئولیت را انجام کارهی کیفی دانست.
به گفته کلانتری، اهمیت دادن به بخش پژوهش و ایجاد مراکز پژوهشی ، توسعه تحصیلات تکمیلی و تقویت فعالیت های فرهنگی از جمله برنامه هائی است که در جهت ارتقا بخشی به فعالیت های پیام نور در دست کار است که در زمینه کارهای فرهنگی بسیاری از کارها به انجام رسیده است و همچنین تقویم فرهنگی دانشگاه پیام نور نیز در دست تدوین است و از سال آینده ،فعالیت های فرهنگی در این دانشگاه نمود بیشتری می یابد.
کلانتری در زمینه فعالیت های انجام شده در زمینه پژوهش نیز اذعان داشت: در این زمینه ، فعالیت قطب آزمایشگاهی در میبد در دستور کار است و از بهمن ماه 6آزمایشگاه آن، در فاز اول به بهره برداری می رسد.
وی افزود:پژوهشکده نانو دانشگاه نیز، در استان از مدتها قبل راه اندازی شده است و پارک علم وفناوری نیز چندین مرکز رشد را در آن راه اندازی نموده است وطرح های پژوهشی بسیار خوبی در دانشگاه در دست انجام است.
کلانتری افزود:پژوهشکده علوم ، مهندسی وفناوری های نوین نیز در اردکان در حال اندازی است و بطور موقت در مرکز پیام نور اردکان شروع به کار خواهد نمود.
وی همچنین اذعان داشت:در کلیه مراکز شهرستان ها نیز در کنار پیام نور پژوهشکده ، مرکز تحقیقاتی و یا کارگاه استانی دائر خواهد شد تا محققین پیام نور، اعم از اساتید دانشجویان و کارکنان بتوانند از ان استفاده نمایند.
وی برنامه آینده نزدیک در این زمینه را ،مرکز تحقیقاتی علوم زمین در طبس ذکر نمود که ،مقدمات ایجاد آن فراهم شده است و مقدمات مرکزتحقیقات علوم کشاورزی در مروست نیز در حال فراهم شدن است، همچنین در ابرکوه نیز پیشنهاد مرکز تحقیقات علوم دامی از طرف مسئولان شده است که مقدمات آن فراهم خواهد شد و در صورت واگذاری زمین، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و پیشنهاد ما به مسئولان این است که، با در اختیار قرار دادن زمین به پیام نور، باعث تسریع در ساخت این مرکز پژوهشی شوند.
وی اولین نقطه هدف دانشگاه پیام نور استان یزد را، توجه به مناطق محروم ذکر نمود و از 4 شهرستان ابرکوه، بافق ،مروست و طبس، به عنوان این شهرها نام برد که شروع به کار ساخت مجتمع های فرهنگی نیز در این شهرها قرار داده شده است.
کلانتری همچنین بذل توجه و کمک بیشتر خیرین در ساخت پروژه های پیام نور را نیز خواستار شد و کمک های دولت در قبال کمک های خیرین را دو برابر ذکر نمود.
وی انتظار خود از مسئولان پیام نور در استان را تعامل خوب و هر چه بیشتر با دانشجویان دانست و یادآورشد که قطعأ این مسئله می بایست دو سویه باشد و اعتقاد دارم که اگر این تعامل وجود داشته باشد، محیطی سالم نیز جهت کار کردن فراهم می شود.
وی درمجموع، دانشگاه پیام نور استان یزد را به اذعان مسئولان پیام نور در کشور، در بین استان های دیگر در زمینه های تعامل با دانشجو، ساخت و ساز ، امکانات دانشگاه ، استاد و بخصوص مسائل پزوهشی حائز رتبه های برتر دانست و اظهار امیدواری نمود که این روند رو به رشد تداوم داشته باشد و شاهد تحقق چشم انداز 1404 باشیم.
وی کمک مسئولین در شورای گسترش آموزش عالی و سازمان مرکزی، در جهت ایجاد دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های پیام نور را ،عامل رقم خوردن آینده ای بسیار روشن برای این دانشگاه ذکر نمود.
کلانتری تلاش های نمایندگان مجلس شورای اسلامی را جهت همکاری در زمینه گسترش دانشگاه پیام نورد ر استان را بسیار ارزنده توصیف نمود و خواهان تلاش و همکاری سایر مسئولین در این خصوص گردید.
وی از حساسیت استاندار یزد نسبت به پیشرفت و توسعه دانشگاه پیام نور از جهت کمی و کیفی تقدیر نمود
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا